Welke gegevens zijn benodigd voor het instellen van de SMTP server voor het mailen van gegevens vanuit de Inventive applicaties?
Gerelateerde artikelen
In Inventive heeft u de mogelijkheid om documenten en dagcodes te mailen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om facturen namens uw eigen domein te verzenden zodat eventuele reacties ook direct in uw eigen mailbox binnen komen. Om deze e-mail te kunnen verzenden dienen er diverse instellingen te worden geconfigureerd binnen de Inventive software, maar welke gegevens zijn er nodig voor het instellen van de SMTP server voor het mailen van gegevens vanuit de diverse Inventive applicaties?
Om gebruik te kunnen maken van de mail mogelijkheid via de SMTP server is het van belang dat er een zakelijke e-mail dienst wordt gebruikt. Deze diensten maken het namelijk mogelijk om e-mails te verzenden vanuit de Inventive applicatie. Dit heeft te maken met beveiligingsmaatregelen die voornamelijk alleen beschikbaar zijn voor zakelijke toepassingen. Om deze instellingen in te voeren heeft u de onderstaande gegevens nodig:
Zorg dat het mail account:
Instellen van methoden voor verzenden e-mails Inventive namens uw domein
Naast het invoeren van de SMTP instellingen, zijn er ook twee methodes die ervoor zorgen dat Inventive namens uw domein e-mailberichten kan verzenden. Dit kan worden gedaan op basis van authenticatie of door het toestaan (whitelisten) van het Inventive netwerk. In het eerste geval dient u naast de bovenstaande gegevens ook een gebruikersnaam en wachtwoord aan te leveren om ervoor te zorgen dat Inventive zich kan authenticeren bij uw e-mailserver. In het tweede geval dient het volgende IP-blok te worden vrijgegeven: 213.227.146.193/27. Het vrijgeven van deze adressen zal normaliter door uw beheerder moeten worden uitgevoerd.
Gerelateerde artikelen
Copyright © 2022 - ECI Software Solutions