Hoe werkt de agenda in de Inventive Desktop App?
Gerelateerde artikelen
De Inventive Desktop App bevat een agenda functionaliteit waarin u al uw afspraken en werkzaamheden kunt bijhouden. Met de agenda heeft u direct inzicht in de activiteiten van alle medewerkers en resources zoals vergaderzalen en auto’s. Zodra u de agenda functie opent, bent u in staat afspraken in te voeren, te wijzigen, te verwijderen en in de agenda van mede-gebruikers te kijken en eventueel afspraken toe te voegen. De agenda komt standaard op met uw persoonlijke agenda. Naast deze opstart kent de agenda nog enkele andere mogelijkheden die hieronder stapsgewijs worden toegelicht:
Buttons in het agendascherm
In de Inventive Desktop agenda zijn diverse buttons te vinden die kunnen worden gebruikt voor bijvoorbeeld het aanmaken van agendapunten. Hieronder worden de belangrijkste buttons verder toegelicht:
Overzichtsinstellingen agenda
De Inventive agenda kan (deels) naar uw eigen wensen en eisen worden ingericht. Zo kunt u bijvoorbeeld de agenda van meerdere collega’s naast uw agenda tonen of u kunt de zichtbare tijdstippen van uw agenda aanpassen. In de Powernavigatie vindt u hiervoor de volgende overzichtsinstellingen:
Raadplegen agenda van mede-gebruikers en resources
Naast het raadplegen van uw eigen agenda heeft Inventive ook de mogelijkheid om de agenda van uw collega’s te raadplegen en deels te beheren. Als u agendaviews heeft aangemaakt, bijvoorbeeld een view waarin alle agenda's van servicemonteurs zijn verzameld, kunt u deze selecteren in het desbetreffende veld (zie afbeelding 1, punt 6). De agendagebruikers zijn gebaseerd op de gebruikerslijst van mensen die in uw administratie mogen inloggen. Naast gebruikers kunnen ook resources, zoals vergaderzalen, auto’s of machines een gebruiker zijn (zie afbeelding 1, punt 7).
Als u een afspraak wilt maken met een collega/resource kunt u deze inplannen in zijn/haar agenda door hier een agendapunt in aan te maken. Aan de linkerkant van het scherm in de Powernavigatie kunt u de agenda’s van andere gebruikers selecteren. Als u een vinkje plaatst bij de naam van een collega wordt zijn/haar agenda automatisch getoond naast uw eigen agenda.
Bij het selecteren van meerdere agenda's, kan een onoverzichtelijk schema ontstaan. Om hier meer orde in aan te brengen, kunt u een kleur selecteren voor de naam van uw collega. Hierdoor krijgen alle agendapunten van die betreffende collega de kleur die u heeft geselecteerd. U kunt dan vervolgens snel in een overzicht zien wie er beschikbaar is voor een afspraak (zie afbeelding 1, punt 8).
Vaste agenda omschrijvingen
Naast de agendakleuren van collega's worden de kleuren ook gebruikt binnen uw eigen Inventive agenda. Bij bepaalde agendapunten kunnen namelijk vaste kleuren verschijnen. Deze kleur wordt vastgelegd binnen een agenda omschrijving in de gelijknamige functie. Voordeel van de agendapuntkleuren is dat u in één oogopslag kunt zien wat voor type afspraken u heeft. Zo kunt u bijvoorbeeld een marketingactie groen maken en een sales actie geel. Zo kunt u direct zien wat voor dag u tegemoet gaat.
Naast de kleuren heeft het invoeren van vaste agenda omschrijvingen nog een aantal voordelen. Zo worden bij het invoeren van agendapunten automatisch enkele velden gevuld bij het kiezen van de agenda omschrijving bijvoorbeeld een uurcode, omschrijving en agendakleur.
Afbeelding 1
Gerelateerde artikelen
Copyright © 2022 - ECI Software Solutions