Hoe voer ik een nieuw record in binnen een functie in de Inventive Web App?
Gerelateerde artikelen:
Onmisbaar in het werken met een ERP applicatie is het invoeren van gegevens. De invoer van gegevens vindt in elke Inventive functie op dezelfde wijze plaats, maar hoe voert u een nieuw record in binnen een functie in de Inventive Web App?
Om een nieuw record in te voegen in de Inventive Web App opent u de functie waarin u een record wilt toevoegen. U klikt op de 'Nieuw' button (zie afbeelding 1, punt 1), waarna een nieuw invoerscherm getoond (zie afbeelding 2). Hieronder worden de belangrijkste zaken van het invoerscherm toegelicht. In dit voorbeeld maken wij gebruik van het invoerscherm in de functie 'Relaties'.
Typen invoervelden
Op een invoerscherm vindt u diverse velden waarin informatie kan worden ingevuld of kan worden gekozen. De velden met een blauwe achtergrond zijn vereiste velden. Deze velden moet u voorzien van informatie anders kunt u het nieuwe record niet invoeren. Daarnaast kent Inventive meerdere typen invoervelden, namelijk:
Invoer op verschillende tabbladen
Op een invoerveld kunnen ook enkele tabbladen voorkomen (zie afbeelding 2, punt 1). Door te klikken op deze tabbladen wijzigt u het scherm en kunt u de velden op dit tabblad ook voorzien van informatie.
Loep en Favorietenbutton
In enkele gevallen ziet u voor een invoerveld een 'Loep' en 'Favorieten' button (zie afbeelding 2, punt 2). Met behulp van deze opties kunt u gerelateerde data uit een andere functie ophalen en invoeren in dit veld. Zo worden bijvoorbeeld de land en taal gegevens uit een andere functie opgehaald, zodat deze niet in elke afzonderlijke functie dienen te worden bedacht.
Als u echter veelvuldig gebruik maakt van deze optie, heeft u met de favorieten button de mogelijkheid gekregen om het invoeren van dit veld te versnellen. U kunt records, die uw favoriet zijn, selecteren. Als u vervolgens op de 'Favorieten' button klikt, ziet u een keuzelijst met uw favoriete opties. U selecteert uw keuze waarna het veld wordt gevuld.
Accepteren van ingevoerde informatie
Nadat u alle relevante informatie heeft ingevoerd, drukt u op de accepteer button (zie afbeelding 2, punt 3). Indien u meerdere relaties wilt invoeren dan drukt u op de accepteer button met daarboven de nieuw button (zie afbeelding 2, punt 4). U komt dan automatisch in een nieuw invoerscherm terecht. Na het invoeren zijn de ingevoerde onderdelen direct zichtbaar in de Inventive administratie.
Afbeelding 1
Afbeelding 2
Gerelateerde artikelen:
Copyright © 2022 - ECI Software Solutions